Forrige - Næste

FORSIDE

ARKIV

INDHOLD

MAGASINET

SKOLEBØRN

SIDE 6/21


Forsøg

med

skole-hjem-

samarbejde

Forældre inviterede lærer på hyttetur

Når forældre og lærere arrangerer noget sammen udenfor skolens rammer, styrker det samarbejdet og forståelsen for hinanden, oplever forældre.

”Det var godt, at vores lærer også var med på hytteturen i år. Det er sjovt at prøve noget nyt og en god måde at få et bedre fællesskab i klassen,” siger Anton fra
8. klasse.

KKontakt- og trivselsforældrene fra en 8. klasse fra Sortedamskolen i København stod for en tre-dages hyttetur for eleverne, hvor de som noget nyt inviterede læreren til at komme og holde ude-skole med dem om fredagen. I alt var der 20 forældre, der kom og var med på skift. Om lørdagen var der 10-kamp, som eleverne havde arrangeret.

   ”Det har givet en rigtig god stemning blandt forældre og elever, at vi har været af sted og grinet sammen. Jeg oplevede også, at det styrkede forholdet og samarbejdet mellem forældrene og læreren at være sammen i lidt længere tid udenfor skolens rammer og skulle samarbejde om at gøre turen til en succes. Vi fik en større forståelse for hinanden og fandt ud af, at vi har det samme mål, selvom vi måske ser det fra forskellige vinkler,” siger Tina Sprogøe, der som trivselsforælder var med til at arrangere turen.

 

 

”På en hyttetur lærer man hinanden at kende på en anden måde, end man gør i klasselokalet og det er godt for sammenholdet. Når skolen har sparret lejrturen væk, er det godt at forældrene gider arrangere noget,” siger Sofie (tv) fra 8.klasse på Sortedamskolen.

LÆS OGSÅ Skole-hjem-samarbejdet forringet med reformen

LÆS OGSÅ Formand: Folkeskolen har brug for forandring

LÆS OGSÅ En uge, hvor forældrene satte aftryk på undervisningen

Skolebørn nr.3 2015 INDHOLD